Kako mobilne i web aplikacije mogu unaprijediti poslovanje

Mobilne i web aplikacije

Internet, društvene mreže, mobilne i web aplikacije povezuju svijet. Izravna komunikacija postala je način života. Mobiteli, prijenosna računala i mnoge druge elektroničke naprave sve su dostupnije i jednostavnije za korisnika i omogućuju nam bolju povezanost. Marketing je već odavno prepoznao ove trendove i razvio sasvim nove alate i pojmove.

Aplikacije, startup, iOS, Android... sve su to nazivi koji do nedavno nisu niti postojali, a danas je bez njih poslovni uspjeh nezamisliv. Snaga društvenih mreža je također nešto što se nikako ne smije zanemariti. Potencijalnim kupcima i klijentima možete biti dostupni na klik miša i izravno im se predstaviti i ponuditi svoje proizvode i usluge. Na vama je da osmislite dobar plan izrade mobilne ili web aplikacije i tako postanete vidljivi i prepoznatljivi u poslu kojim se bavite.

Prema Wikipediji, aplikacije i startupi ovako su objašnjeni:

  • Mobilne aplikacije su računalni programi (softveri) osmišljeni za rad na mobilnim uređajima kao što su pametni telefoni i tablet računala. Većina navedenih uređaja prodaje nekoliko aplikacija već unaprijed postavljenima kao pre-instaliran softver ili program (kao što su na primjer web preglednik, e-mail klijent, kalendar, mapiranje programa, aplikacije za kupovinu glazbe i slično).
  • Web aplikacije su programska rješenja kojima se pristupa putem internet preglednika, koristeći internet. Vrtoglavi rast i razvoj web aplikacije trebaju zahvaliti činjenici da su dostupne u bilo koje vrijeme s bilo kojeg mjesta, kako s računala tako i s mobilnih telefona. Osim toga, web poslovne programe nije potrebno periodički nadograđivati na svakom računalu s kojeg im se pristupa, jer im se pristupa identično kao i ostalim web stranicama, s bilo kojeg računala putem internet browsera.
  • Startup je tvrtka ili organizacija (razvojna tvrtka) stvorena s namjerom da istraži repetitivne i skalabilne poslovne modele. Svaka novo otvorena tvrtka nije startup, on je specifičan podskup novo otvorenih tvrtki koji ima posebna pravila. Jedna od definicija koja nastoji razlikovati startupe od drugih poduzetničkih pothvata kaže da je startup "Novoosnovano ili nedavno osnovano poduzeće s globalnim ambicijama i globalnim potencijalom".

Internet prodaja i poslovanje u nezaustavljivom su porastu

Mnoge uspješne tvrtke i korporacije su upravo startupi koji su svoju ideju, uz pomoć računalnih programa stvorili u prepoznatljiv brand. Najbolji primjeri su Twitter, Instagram i Uber. U pravo vrijeme su prepoznali i iskoristili činjenicu da svi korisnici mobilnih telefona mogu biti i potencijali klijenti. Prema nedavnim istraživanjima, dnevno provedemo u prosjeku 174 minute koristeći mobilni telefon. Ove godine, očekuje se porast online trgovine i kupovine u svijetu za čak 20%, odnosno za vrtoglavih 1,5 trilijuna dolara.

Sljedeće statistike puno govore:

  • 71% kupaca vjeruje da je kupovina na internetu povoljnija od kupovine u trgovinama.
  • 80% online populacije barem je jednom obavilo kupovinu putem interneta dok je 50% online populacije kupilo više od jednom.
  • Na CyberMonday dan 2013. godine, zabilježena je najveća zarada ikada putem interneta, sa nevjerojatnim iznosom od 1,7 milijardi prihoda od online trgovine.
  • Mobilna trgovina posao je vrijedan 3,2 trilijuna dolara 2017. godine, što je ogroman porast od 213% naspram podacima za 2013. godinu koji govore da je ta vrijednost bila 1,5 trilijuna dolara.

Iskoristite web i mobilne aplikacije za učinkovitost poslovanja

Izrada aplikacije počinje idejom i potrebom. Razmislite kakvu aplikaciju želite? Onu koja će komunicirati sa kupcima ili možda onu koju ćete koristiti unutar svog poslovanja za poboljšanje produktivnosti? Cijena je također bitna stavka pa svakako dobro provjerite kolike su vam financijske mogućnosti i gdje možete uštedjeti, a gdje biste trebali potrošiti više kako bi vam se kasnije višestruko isplatilo.

Custom made, odnosno mobilne i web aplikacije izrađene po Vašim specifikacijama i potrebama puno su bolji izbor od postojećih online servisa. Online servisi su za idealni za vrlo mali budžet i malo vremena za razvoj i osmišljavanje, ali zato imaju puno više ograničenja i malo mogućnosti za prilagodbu.

Custom made aplikacije izrađuju se od samog početka prema vašim željama i potrebama. Njihova velika prednost je što svaka može biti jedinstvena i usko specijalizirana. Prilagodljivost aplikacije za pojedino područje može biti veliki faktor u poboljšanju učinkovitosti poslovanja. Njome možete upravljati podacima i procesima u poslu i dugoročno uštedjeti i/ili zaraditi vrijeme i novac.

Kakva je budućnost mobilnih i web aplikacija?

Predviđanja oko budućih prihoda od mobilnih aplikacija su zapanjujuća. Prema raznim istraživanjima procjenjuje se da će u sljedećih pet godina rast preuzimanja aplikacija (onih koje nisu igre) biti 20%, odnosno više od 180 milijardi dolara u 2020. godini. Trenutni podaci o trendu kupovanja mobilnih uređaja, u različitim dobnim skupinama, daju jaku indikaciju da će kroz sljedećih pet do deset godina svatko biti kupac mobilnog telefona.

Aplikacije će biti nužnost za B2C poduzeća kako bi se potrošača usmjerilo u marketinškom procesu, od pregledavanja proizvoda do same kupnje i isplate. Kako sve više poduzeća usvaja aplikacije kao dijelom svog poslovanja, potražnja za njihovim uslugama raste. Zapitate li se treba li vašem poslu aplikacija, sjetite se da se samo prošle godine u svijetu prodalo više od milijarde pametnih telefona i skinulo 179 milijardi aplikacija.

Tržištem mobilnih aplikacija trenutno dominiraju Google (Gmail, Maps, Search), društvene mreže (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube) i mobilne igre (Angry Birds, Temple Run). Velike korporacije koriste mobilne aplikacije za stvaranje brenda, poboljšanje odnosa sa kupcima i slično. Male i srednje tvrtke slijede trendove u poslovanju.

Zaključak je da za dobru i učinkovitu digitalnu strategiju trebate puno više od internetske stranice prilagođene za pregled putem mobilnog uređaja. Vaša strategija mora biti u korak s napretkom u tehnologiji, morate imati viziju budućnosti, kako svog poslovanja, tako i svijeta koji nas okružuje.

Autor: Nevena Mikec