Kvalitetan sadržaj - ključ dobre web stranice

Sadržaj web stranice

Pokrenuli ste tvrtku, brend ili ste pružatelj neke on ili off line usluge? Imate zvučno ime brenda, kvalitetan kadar, pristojan budžet, društvene mreže i – web stranicu. Vjerojatno ste angažirali stručnjake da vam kreiraju stranicu, no imate li i administratore sadržaja? Kako se vaš posao ili organizacija razvija, javlja se i potreba vaših kupaca za stalnom interakcijom s vama.

Umjesto da pasivno čekate email upite, pa i pomalo zastarjele telefonske pozive, vaša web stranica, sadržaj i društvene mreže su zapravo izvor informacija, mjesto na kojem se rađa sadržaj preko kojeg privlačite nove posjetitelje. Vaša web stranica mora biti živa, mora disati, baš kao i sve što se događa na internetu. Mora se razvijati, održavati i ažurirati.

Uspješne tvrtke znaju da je svjež i kvalitetan sadržaj ključ uspjeha

Nitko nema koristi od mrtvih online kanala koji pružaju zastarjele, "jučerašnje" informacije. Naravno, postoje informacije koje nisu sklone promjenama i koje postoje u samoj srži stranice. Povijest i pozadina tvrtke, organizacije, uvjerenje, uvjeti i politika privatnosti dio su sadržaja gotovo svakog weba. No, stranice brendova koji doista drže do reputacije, poput Starbucks-a, američkog osiguravajućeg društva Lemonade ili proizvođača napitaka Danone drže i do novostvorenog, ažuriranog sadržaja.

Web stranice sadržaj - Primjer
Primjer web stranice s kvalitetnim sadržajem, Danone.com
Web stranice sadržaj - Primjer
Primjer web stranice s kvalitetnim sadržajem, Lemonade.com
Web stranice sadržaj - Primjer
Primjer web stranice s kvalitetnim sadržajem, Starbucks.com

Kako i o čemu pisati, kako predstaviti sadržaj?

  • Pokažite dodatan sadržaj – Pratite digitalne trendove, trendove u vlastitoj industriji, ali i trendove u društvu. Ako ste tehnološki startup, pišite o tehnologijama, regulativi, novostima koje se događaju u svijetu vaše djelatnosti… Vaše područje rada su beauty i lifestyle industrija? Istaknite što znači ljepota 21. stoljeća, srušite stereotipe. Nudite li usluge, istaknite studije oglednih primjeraka svojih projekata i uključite svoje klijente. Imate osiguravajuće društvo? Snimite niz korisnog video materijala i na pojednostavljen način pokažite budućim klijentima zašto bi trebali koristiti baš vaše police.
  • Autori – bili oni administratori, urednici, novinari ili blogeri, pobrinite se da odaberete odgovarajući kadar. Sve je popularnije angažiranje kvalitetnih stručnjaka, poznatih kolumnista i utjecajnih osoba kako bi privukli određeni brend, uslugu, organizaciju. Kvalitete dobrog autora su pismenost, prepoznavanje teme u pravom trenutku, točnost i brzina.
  • Vizuali – treba naglasiti koliko je važno vizualno prezentirati ono što nudite. Hrana, piće, pametni uređaji, dekorativni proizvodi, odjeća… Sve se danas može pokazati kvalitetnim vizualom, grafikom, zanimljivim živopisnim videom. Iskoristite kratkoročnu pažnju korisnika!

Optimizacija sadržaja

Osnove optimizacije sadržaja za tražilice je nužno znati. Potrebno je ići u korak s trendovima. Ključne riječi koje su bile popularne popularne prošlih godina mogu izgubiti na važnosti, kao što se mijenja struktura članaka i vizuala koji privlače pažnju. Prema novijim istraživanjima, prosječna osoba na društvenim mrežama provede oko 2 i pola sata dnevno! (izvor: Digital information world). Administriranje, ažuriranje i optimizacija web stranica i profila na društvenim mrežama je vještina koju vas online tečajevi ili tečajevi raznih digitalnih akademija neće naučiti. Jedino što vam preostaje je iz dana u dan analizirati i uočavati trendove i na kraju ih i primijeniti na svojoj web stranici. Tako se stvara kvalitetan sadržaj i privlače željeni korisnici.

Praćenje i analiza web stranice – A/B testiranje i konverzije

Ipak, koliko god se ponekad pridržavamo pravila i optimiziramo stranicu prema standardima, pad prometa se događa. Najgora opcija je prihvatiti takvo stanje i za loše rezultate kriviti algoritme. Optimizacija web stranice za tražilice uz redovito objavljivanje novog i kvalitetnog sadržaja najbolji je put prema povećanju prometa. No povećavanje broja posjetitelja nije samo sebi svrha, bitni su rezultati koji želite postići.

A/B testiranje služi za mjerenje konverzija. Konverzija je svaki klik ili akcija koju korisnik učini na stranici – ispuni anketu, kupi nešto, ispuni mail, otvori podrubriku… Zato je bitno konstantno razvijati, ažurirati i održavati web, te ga učiniti interaktivnim. Nužno je pri upravljanju stranicom koristiti testove kojima bi se ustanovilo zašto neki naslov, ključna riječ ili cijeli sadržaj nije dobro prošao među korisnicima. Svaka nova promjena na stranici je novi test – što bolje funkcionira, što daje bolje rezultate i na kraju što najviše privlači korisnike?

Srećom, danas postoje brojni alati koji vam pomažu kod analize vaše web stranice. Npr.:

Web stranica - Analiza
Alati za analizu web stranice, Google Analytics
Web stranica - Analiza
Alati za analizu web stranice, Moz
Web stranica - Analiza
Alati za analizu web stranice, VWO
Web stranica - Analiza
Alati za analizu web stranice, Hotjar

P.S. Savjet plus

Analiza prometa stranice jest važna, no pitanje koje si trebati postaviti pri plasiranju sadržaja je; "Biste li osobno bili zaintrigirani sadržajem koji nudite?" Ako je odgovor: "Da", na dobrom ste putu!

Autor: Kristina Deranja